آوریل 25

با سلام خدمت همه دوستان
با توجه به این که دیدم درصد بالایی از دوستان علاقمند هستند به دانستن ماجرایی که حس میشه به طور مستقیم از تورات وارد لاست شده , خواستم که با چهار چوب اولیه این داستان بیشتر آشنا بشید .
قبل از هر چیز من باید کمی درباره نظریات مختلفی که این روزها درباره همین جریان تو سایت خوندم و واکنشهای مختلف دوستان صحبت کنم و با یک پیش زمینه مشخص به سراغ اصلیت داستان بریم .

قوم یهود و کتاب عهد عتیق

همون طور که میدونید تورات کتابیست که بخش مهمی از کتاب مقدس رو شامل میشه به خودی خود شامل بخشهای مختلفی است که میتوان آنها رو به بخشهای داستانها , تعالیم , اصول دینی و ضروریات مختلف دین تقسیم کرد . این کتاب مانند قرآن مسلمانان دارای یکسری بخشهایی است مانند سوره و بخشهای دیگری که آیه های این سوره ها هستند . به این سوره ها باب و به اون آیه ها بند گفته میشه .
کتاب مقدس همچنین شامل بخشهای جدیدیست که به عنوان عهد جدید شناخته میشه . عهد جدید هم از چهار بخش اصلی تشکیل شده که به انجیلها و یا همان سرگذشتها شهرت دارد .
سرگذشت . جان , لوک , مارک و ماتیو چهار سرگذشت اصلی است . مری مگدلین و فیلیپ نیز دارای سرگذشتهایی هستند که ۳۰۰ سال بعد از میلاد مسیح در زمان امپراتور روم کنستانتین به کل کنار گذاشته شد . (نایسیا ۳۰۰ م) ادامه مطلب …»

VN:R_U [1.9.20_1166]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

نوشته ای از Farrokh \\ tags:

آوریل 25

با سلام خدمت همه کاربران لاست دوست سایت

باز هم با یک تاپیک جدید در خدمت دوستان هستم .
در بین کاربران سایت وقتی نوشته های خودم رو میخونم حس میکنم بیشتر از هر کس دیگه ای نسبت به این سریال انتقاد داشته ام و بیش از هر کس دیگری سعی کردم به نقطه های ضعف این داستان نگاه کنم . شاید از همین بابت کار به جایی رسیده باشه که دوستان تصور کنن این فرخ حتما یک جور دید منفی به این داستان پیدا کرده که این شکلی نقد میکنه .
اما خوب در واقع حقیقت غیر از این است .
در حال نزدیک شدن به سومین سالی هستم که لاست رو میبینم و سعی میکنم اتفاقات اون رو تو ذهنم حلاجی کنم .
حقیقت اینست که لاست برای همه ما دنیایی جدید بود که پیش از این با اون آشنایی نداشتیم . دنیایی که بیش از هر موضوع دیگه ای ذهن ما رو به خودش درگیر کرد و ما را به اعماق داستانی کشید که شاید در مابقی عمرمان دیگر تکرار نشود .
معمولا اتفاقاتی در زندگی آدم وجود داره که با این که با تمام وجود دلمون میخواد در جلوه های مختلف زندگی بازم شاهدش باشیم اما فقط برای یکبار ممکنه این شانس رو داشته باشیم که با اونها درگیر بشیم .

مسلما بعد از این سریالهایی با مضامینی شبیه به لاست و یا فیلمهایی با موضوعاتی نزدیک به لاست ساخته خواهد شد و هر بار که ما اینها رو میبینیم تو دلمون میخندیم و میگیم که .. ببین خواستن یک چیزی درست کنن مثل لاست.
لحظات زیبا و درگیرانه ای که با لاست داشتیم مسلما تا مدتهای مدیدی تکرار نخواهند شد و معماهایی که در این مجموعه ما را با خود درگیر کرد شاید در هیچ داستان دیگری اعم از فیلم , سریال و کتاب تکرار نشود .

اکنون که به پایان این راه نزدیک شده ایم و وقت آن رسیده که کمی بیشتر به آنچه لاست به ما نشان داد فکر کنیم .

ادامه مطلب …»

VN:R_U [1.9.20_1166]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)

نوشته ای از Farrokh \\ tags:

آوریل 25

سلام به همه دوستان و علاقمندان سریال گمشده

امروز با خودم فکر میکردم که ممکن است داستان لاست هرگز به پایان نرسد !!!
هر طوری که به داستان فکر میکنم میبینم که میشه بازم ادامه داشته باشد و در نتیجه یک روز از جایی دیگر داستان ادامه پیدا کند .
از طرفی هم گفته های سازندگان به این ترتیب است که هیچ ادامه ای بر این پایان وجود ندارد !!
نظرات خیلی از دوستان هم بر همین اصل قرار گرفته که یا باید خیلی از مسائل باقی بماند و یا این که ممکن است در این ۶ اپیزود باقی مانده نتوان همه آنچه که باید را گفت .
در حقیقت هم این طور به نظر میرسد که مسائل لاینحل داستان بیش از آن است که بتوان درباره آن در ۶ قسمت روشن گری کرد و همه زوایای ماجرا را کامل روشن کرد .
با این که سیر وقایع داستان طوری پیش رفته که معماها به سرعت و یکی پس از دیگری حل شده اند اما حل معماهای سابق باعث ایجاد معماهای جدید دیگری شده است .
من سعی کردم در تحلیل های فصل ششم به موارد زیادی از این نوع معماها اشاره کنم و بیشتر دوستان هم در جریان جزییات آنها هستند .
بر همین اساس تصمیم گرفتم که یک بررسی بر روی حالتهای مختلفی که ممکن است در جزیره پیش بیاید انجام بدم و ببینیم که در چه صورتی ممکن است که داستان به پایان برسد و در چه صورت ممکن است که داستان به پایان نرسد !!
برای این که بدانیم داستان گمشدگان جزیره در چه حالتهایی به پایان خواهد رسید باید ابتدا به امر بدانیم که اصولا مفهوم پایان در داستانی مثل لاست چیست .
برای رسیدن به پایان لاست باید از آغاز آن شروع کرد ، باید فکر کرد که داستان لاست اصلا چه بود ، باید فکر کرد که گرفتاری این مردم چه بوده که روزگارشان به این جا کشیده است .
اصولا در جزیره ای که هم بهشت است و هم جهنم ، هم هیولا دارد و هم فرشته ، هم آدمها در برزخش سرگردانند و هم در طبیعتش ، هم علم در آن مصداق دارد و هم ماورا ، هم شناخته شده است و هم ناشناخته ، هم حق است و هم باطل و هم خیر دارد و هم شر ، پایان چه مفهومی میتواند داشته باشد ؟

مگر اصولا جدال خیر و شر در جهان پایانی هم دارد ؟
مگر میتوان برای حق و حقیقت و در برابرش باطل و دروغ انتهایی در نظر گرفت ؟
مگر مقابله علم و ماورا به جایی خواهد رسید ؟

ادامه مطلب …»

VN:R_U [1.9.20_1166]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)

نوشته ای از Farrokh \\ tags:

آوریل 25

با سلام خدمت همه دوستان عزیر و علاقمندان به لاست .

در حال حاضر که این تاپیک شروع میشه شش اپیزود از لاست گذشته و داستان به جایی رسیده که میتونم موضوعی که مدتها در ذهن داشتم رو به یک تاپیک تبدیل کنم و بتونیم با هم درباره اون صحبت کنیم . بخصوص که اپیزود فردا صبح بناست یکی از اپیزودهای تعیین کننده لاست باشه .
ایده ای که مطرح میشه فقط نظر شخصی بنده است و حسی که نسبت به یکسری مسائل در جزیره دارم که ممکنه هیچ وقت نمایش داده نشه و برخی از اونها برای همیشه از خاطر سازندگان بره و یا واقعیت اصولا چیز دیگه ای باشه . از این طرح طرفداری نمی کنم . اما خوشحال میشم نظر دوستان رو بدونم . حتی اگه ۱۰۰ درصد مخالف باشه . پیشاپیش متشکرم .

در این تاپیک میخوام دوستان رو به فصل یک داستان ببرم و دقیقا به اپیزود یکم داستان . جایی که یک هواپیما در جزیره سقوط میکنه .
اما باید ماجرا را ازمدتها قبل تراز سقوط هواپیما شروع کنم .
دو مرد …

داستان ما از خیلی گذشته شروع میشه .ازجایی دور و محلی که دو نیروی با ضدیت کامل در آن روزگار میگذراندند . این دو که یکی با رنگ روشن و دیگری با رنگ تیره نمایش داده میشد با هم درگیر یک جدال باستانی بودند . جدالی که هیچ وقت یکی از این دو نمیتوانست در آن بر علیه دیگری پیروز باشد .
چرا که معادله ای در بین بود .
نابودی یکی از نیروها در واقع نابودی طرف دیگر هم بود . موجودیت اینها بدون هم ممکن بود اما منتهی به نابودی یک کلیت . کلیتی که این دو در آن میتوانستند به روزگار خود ادامه دهند .
یکی از این دو کسی بود که روزگار را در آفرینش میگذراند .
دومی امورات خود را به نابودی سپری میکرد .
سالهای سال گذشت . تنهایی این دو دیگر تبدیل به یک موضوع آزار دهنده برای هر دو شده بود .

ادامه مطلب …»

VN:R_U [1.9.20_1166]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)

نوشته ای از Farrokh \\ tags:

آوریل 25

با سلام خدمت همه دوستان
موضوع این تاپیک مدتها بود که در ذهنم شکل گرفته بود . اما خوب نیاز به مدارک معتبر تری برای ارائه بود . خوشبختانه اتفاقات اپیزودهای دکتر لاینوس و شمارش از بینهایت , چرخه ای رو کامل کرد که بتوان بهتر و مشخص تر دراین باره صحبت کرد .

برای اینکه بتوانیم نتیجه گیری درست تری انجام بدیم باید به گذشته جزیره برگردیم و ابتدا به سرگذشت کشتی بلک راک بپردازیم , چون در واقع بنیاد جریان اونجا شکل می گیرد .

Black Rock

کشتی بلک راک یکی از موضوعات پر مسئله در داستان لاست است . با این که در اپیزود شمارش از بی نهایت سعی شد تاریخ این کشتی مشخص و ارتباط آن با جزیره معلوم گردد اما نتیجه حاصله چیزی نبود که بتواند علاقمندان را راضی کند . به برخی از دلایل این عدم رضایت در تاپیک تحلیل جامع این اپیزود پرداختم . اما چیزی که موضوع حال حاضر بحث این تاپیک است باز میگردد به اتفاقی که باعث شد کشتی بلک راک به جزیره برسد .
بنا به آن چیزی که در اپیزود مذکور دیده میشود کشتی بلک راک در یک شب طوفانی در یک شرایط خاص به جزیره رسید . با وجود شرایط غیر منطقی , فرود در جزیره امریست مسلم . اما ما در اپیزود دیگری از لاست یعنی اپیزود ۱۶ فصل پنجم , همین کشتی را میبینیم که در نزدیکی ساحل لنگر انداخته !!!
یکبار دیگر زمان خروج بلک راک را از پورتموث بنا به مستندات داستان (حراجی) یعنی سال ۱۸۴۵ و زمان رسمی اعلام گمشدن آن توسط دریاداری انگلستان در سال ۱۸۸۱ را در نظر بگیرید . در این بین میدانیم که کشتی در سال ۱۸۶۷ در تنریف قناری نیز لنگر انداخته بود .
تا این جای کار یک دوره ۳۶ ساله نامشخص برای بلک راک وجود دارد . تاریخی که در داستان اعلام میشود و تاریخ داستان واقعی بلک راک . زمانی که مدتها پیش متوجه این اختلاف زمانی شدم با خودم فکر کردم که چرا باید در داستان لاست ما زمان را چیزی خلاف واقع ببینیم . همه میدانیم که سازندگان در این باره به اندازه کافی بررسی کرده اند و بعید به نظر میرسد که این موضوع در اثر یک گاف اتفاق افتاده باشد . پس دلیل چیست ؟

با این که موضوع تاپیک بناست چیز دیگری باشد اما ناچاریم که این موضوع را مشخص تر از قبل کنیم . چرا که در ماجرایی که پیش رو داریم تاثیر مستقیم دارد .
طبق بررسی هایی که انجام دادم سه دلیل میشود برای این ماجرای عجیب در نظر گرفت .

ادامه مطلب …»

VN:R_U [1.9.20_1166]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

نوشته ای از Farrokh \\ tags:

آوریل 25

با سلام خدمت همه دوستداران و علاقمندان سریال زیبای لاست . با یک تحلیل دیگراز فصل ششم لاست در خدمت دوستان هستیم . اپیزود آخرین گزینش با یک خط پیمایش سریعتر از اپیزودهای قبلی تلاش کرد تا میانبری که با رسیدن افراد اوشینک به دودسیاه ایجاد شده بود را به آن سرانجامی برساند که برای آن در نظر گرفته شده بود.
طبق الگوی ثابت فصل ششم ما همچنان شاهد پیگیری اتفاقات اصلی در جزیره و ماجراهای سال ۲۰۰۴ در خارج از جزیره هستیم.
این اپیزود دارای ضرباهنگ بالایی بود که از همین حیث شاید در میان اپیزودهای فصل ششم دارای مقام برترین سرعت گذر اتفاقات باشد.
اما تحلیل این اپیزود… ادامه مطلب …»

VN:R_U [1.9.20_1166]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

نوشته ای از Farrokh \\ tags:

1 visitors online now
0 guests, 1 bots, 0 members
Max visitors today: 1 at 12:12 am IRDT
This month: 17 at 04-04-2024 02:35 am IRDT
This year: 76 at 02-01-2024 11:45 am IRST
All time: 194 at 01-11-2023 01:11 pm IRST